ПОЛОЖЕННЯ про проведення конкурсу бізнес-ідей «РОБИ СВОЄ 2025»

БО «БФ «МХП-ГРОМАДІ»Ідентифікаційний код: 39832275 вул. Козацька, 25смт. Калинопіль, 20505, Україна +38 067 440 59 00au.moc.phm%40idamorgphm

ЗАТВЕРДЖУЮДиректор БО «БФ «МХП-Громаді»Олександр ПАХОЛЮК24.02.2025 р.





ПОЛОЖЕННЯ

про проведення конкурсу бізнес-ідей
«РОБИ СВОЄ»


















2025 рікІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення визначає порядок та умови проведення конкурсу мікрогрантів «Роби своє» (надалі – Конкурс), який реалізується в рамках напряму «Спроможна громада», відповідно до «Політики Фонду «МХП-Громаді» щодо співпраці з партнерами, грантерами та донорськими організаціями» від 02.01.2022 року.1.2. Організатором конкурсу є Фонд «МХП - Громаді» (далі по тексту - Фонд), який здійснює організаційно-методичне та фінансове забезпечення проведення Конкурсу. 1.3. Конкурс проводиться на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Івано-Франківської, Київської, Львівської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської та Чернігівської областей України та м. Київ, з метою створення умов для сталого розвитку підприємництва, в т.ч. як відповідь на негативні економічні та соціальні наслідки війни, у містах та селах шляхом надання мікрогрантів для подальшого започаткування, масштабування та/або релокації існуючого мікропідприємництва та середнього підприємництва.1.4. Загальний період проведення Конкурсу з «05» березня 2025 року з 11 годин 00 хвилин за київським часом по «31» грудня 2025 року до 24 години 00 хвилин за київським часом.1.5. Інформація про проведення Конкурсу розміщується на офіційному сайті, соціальних сторінках Фонду, партнерів та у засобах масової інформації. Організатор залишає за собою право в односторонньому порядку змінювати умови Конкурсу. Організатор залишає за собою право скасовувати Конкурс. Зміни та/або скасування Конкурсу набувають чинності з моменту розміщення на офіційному сайті, соціальних сторінках Фонду.1.6. Обробка персональних даних учасників Конкурсу здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
ІІ. ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ
2.1. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
Бізнес-ідея - заповнена аплікаційна форма встановленого зразка, яка детально описує комерційну мету та ідею ініціативи, містить систему заходів і дій, спрямованих на отримання прибутку внаслідок реалізації бізнес-ідеї.Грантоотримувач - переможець Конкурсу, який на умовах Договору отримав фінансування на реалізацію бізнес- ідеї (мікрогрант).Договір про надання безповоротної фінансової допомоги - типова форма договору, яка надається організатором Конкурсу, із зазначенням умов надання фінансування на реалізацію бізнес-ідеї (мікрогранту) та звітування (далі по тексту – Договір).Конкурс - це процедура затверджена цим Положенням, метою якою є визначення переможців Конкурсу на отримання мікрогранту (фінансування на реалізацію бізнес- ідеї).Група експертів конкурсу - це група фахівців, якій доручено оцінювати проєктні заявки за встановленими критеріями (далі – Група експертів).Конкурсна комісія - група визначених Оргкомітетом публічних представників, що здійснює професійну (експертну) оцінку поданих в установленому порядку бізнес-ідей Учасників, із можливістю долучатися до відкритих презентацій (захистів) проєктів і визначає переможців Конкурсу. Критерії оцінки - перелік вимог до поданих бізнес-ідей відповідно до яких відбувається оцінювання проєктних заявок Групою експертів та визначення переможців Конкурсу Конкурсною комісією.Мікрогрант - безповоротна фінансова допомога для реалізації бізнес-ідеї переможців Конкурсу.Організаційний комітет Конкурсу - група осіб, яка виконує організаційно-методичне супроводження Конкурсу (далі по тексту – Оргкомітет).Офіційний сайт Фонду - офіційний веб-ресурс, який знаходиться за https://doyourbusiness.com.uaПартнери - зацікавлені сторони, що готові долучитись до реалізації Конкурсу фінансовими, інтелектуальними або іншими ресурсами.Переможець - учасник, бізнес-ідея якого отримала найбільшу кількість балів (найвищій рейтинг) згідно протоколу Конкурсного комітету.Релокація - переміщення бізнесу з територій, що наближені або знаходяться у зоні бойових дій та/або окупації на безпечні території з метою відновлення комерційної діяльності.Соціальні сторінки Фонду - - сторінки фонду в соціальних мережах https://www.instagram.com/mhp_gromadi/https://www.facebook.com/MHPgromadihttps://www.tiktok.com/@mhp_gromadi
Учасник Конкурсу - фізична особа – громадян України, що планує розпочати власну справу, бізнес-ідея на участь у Конкурсі якого зареєстрована та прийнята Організаційним комітетом;- фізична особа-підприємець, що здійснює свою діяльність станом на дату оголошення конкурсу, бізнес-ідея на участь у Конкурсі якого зареєстрована та прийнята Організаційним комітетом;- юридичні особи - суб’єкти господарювання будь- якої організаційно-правової форми та форми власності, бізнес-ідея на участь у Конкурсі яких зареєстрована та прийнята Організаційним комітетом.

ІІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ КОНКУРСУ
3.1. Метою Конкурсу є створення умов для сталого розвитку підприємництва, в т.ч. як відповідь на негативні економічні та соціальні наслідки війни, у містах та селах Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Івано-Франківської, Київської, Львівської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської та Чернігівської областей та м. Київ шляхом надання мікрогрантів. 3.2. Завданнями Конкурсу є: 3.2.1. стимулювати соціально-економічні перетворення в міських та сільських громадах за рахунок ведення підприємницької діяльності, у т.ч. створення робочих місць, що сприятиме покращенню життя громадян та активізації діяльності громадянського суспільства.3.2.2. виявити та підтримати підприємницькі бізнес-ідеї, які матимуть суттєвий вплив і помітно сприятимуть процесам самоорганізації місцевого населення.3.2.3. фондом можуть бути підтримані проєкти, які раніше отримали фінансову підтримку, проте принципово (основним критерієм) для подальшої підтримки є демонстрація цими проєктами: здатності до масштабування; переходу на новий етап розвитку чи впровадження інновацій; розвитку партнерських відносин; вихід на міжнародний рівень; адаптивності проєкту та розширення комунікацій тощо.3.2.4. стимулювати розвиток «дефіцитних» для міської та сільської місцевості послуг: побутові, соціально-культурні, інформаційно-консультативні та торгові послуги населенню;3.2.5. визначити щонайменше 80 мікрогрантів Переможцям Конкурсу для реалізації їх бізнес-ідей. 3.3. Пріоритетним напрямом конкурсного відбору проєктів є розвиток та підтримка ветеранського підприємництва.3.4. Комерційна мета: - Відкриття нового бізнесу;- Релокація бізнесу;- Розширення існуючого бізнесу та/або зміна напрямку.
IV. УМОВИ УЧАСТІ У КОНКУРСІ
4.1.У Конкурсі можуть брати участь:- фізичні особи – громадяни України, що планують розпочати власну справу та, у разі визнання переможцем, готові зареєструватись як фізична особа-підприємець;- фізичні особи-підприємці, що здійснюють свою діяльність станом на дату оголошення конкурсу;- юридичні особи - суб’єкти господарювання;- ветерани війни та/або члени сімей ветеранів (у т.ч. законні представники);- учасники бойових дій та/або члени їх сімей (у т.ч. законні представники);- члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни (у т.ч. законні представники)- члени сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України (у т.ч. законні представники);- члени сімей військовослужбовців (у т.ч. законні представники).4.2. Учасниками Конкурсу не можуть бути фізичні особи (суб’єкти господарювання), які:- в основі бізнес-ідей мають на меті придбання обладнання з подальшою його передачею протягом реалізації бізнес-ідей в оренду, прокат чи користування іншим особам задля досягнення ними комерційного прибутку;- є кредитними організаціями, страховими організаціями, інвестиційними фондами, недержавними пенсійними фондами, професійними учасниками ринку цінних паперів, ломбардами;- є нерезидентами України, за винятком випадків, передбачених міжнародними договорами України;- здійснюють виробництво та/або реалізацію зброї, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, обмін валют;- надають в оренду нерухоме майно, що є одним з основних видів діяльності;- визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про банкрутство;- перебувають у стадії припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця;- подали завідомо недостовірні відомості та документи під час звернення за отриманням гранту;- мають заборгованість перед бюджетом, Пенсійним фондом України, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування;- мають заборгованість за кредитами/позиками;- які отримували фінансову підтримку від Фонду та порушили умови договору про реалізацію проекту.4.3. Участь у Конкурсі є безкоштовною.4.4. Проєкти, подані на Конкурс, не можуть бути профінансовані будь-якими іншими донорами чи організаціями за тим самими статтями витрат.4.5. Співфінансування бізнес-ідеї з боку Учасників Конкурсу є обов’язковим і передбачає власний внесок в розмірі 100% і більше від розміру гранту. Наприклад, якщо особа в статті витрат вказує, що очікує на грант розміром 100 000 грн, то його власний внесок в бізнес-ідею має бути не менше ніж 100 000 грн.4.6. До Конкурсу допускаються проекти з власним внеском та прогнозованими витратами від 50 000 грн.
V. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
5.1. Для проведення Конкурсу формується Оргкомітет, на який покладаються повноваження щодо організації, координації та забезпечення проведення Конкурсу.5.2. Організаційний комітет створюється із числа працівників Фонду чисельністю 4 особи. Оргкомітет складається із голови і членів та затверджується відповідним наказом Директора Фонду.5.3. Оргкомітет забезпечує:- визначення порядку проведення Конкурсу;- дотримання Учасниками, партнерами та експертами вимог цього Положення, та інших релевантних документів;- оприлюднення інформації про проведення Конкурсу;- інформування Учасників про порядок проведення та основні етапи Конкурсу;- формування і затвердження складу Групи експертів конкурсу;- формування і затвердження складу Конкурсної комісії; - прийом пакету документів на Конкурс, їх подальше опрацювання та передачу на розгляд Групи експертів та Конкурсній комісії;- формування рейтингових списків проєктів учасників, за результатами експертного оцінювання та їх передачу для конкурсного відбору Конкурсній комісії;- організацію роботи та протокольний супровід засідань Конкурсної комісії;- підведення та оголошення підсумків проведення Конкурсу;- організацію надання мікрогрантів Переможцям Конкурсу;- контроль за наданням звітності переможцями Конкурсу.
VI. УЧАСНИКИ КОНКУРСУ
6.1. У Конкурсі беруть участь дієздатні громадяни України, які зареєстровані/зареєструються (згідно до умов даних Положень) як суб'єкти господарювання на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Івано-Франківської, Київської, Львівської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської та Чернігівської областей України та м. Київ, в тому числі і внутрішньо переміщені особи, які мають документально підтвердити реєстрацію свого тимчасового місця проживання (перебування) на території вищевказаних областей та громадяни, які належать до категорії ветеранів, учасників бойових дій, членів сімей ветеранів, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, членів сімей військовослужбовців. 6.2. Учасники діють особисто, від свого імені, добровільно та самостійно.6.3. Учасники беруть на себе всі ризики відповідальності та наслідків, пов’язані з можливістю/неможливістю участі в Конкурсі.6.4. Учасники мають право подати від свого імені тільки одну бізнес-ідею.6.5. Учасники повинні дотримуватися вимог та правил Конкурсу встановлених цим Положенням та чинного законодавства України.6.6. Учасники Конкурсу не повинні будь-яким чином перешкоджати або здійснювати дії, які ставлять під сумнів правомірність участі інших Учасників у Конкурсі.6.7. Надсилаючи бізнес-ідею на Конкурс Учасник тим самим погоджується з умовами та підпорядковується вимогам Конкурсу, що зазначені в даному Положенні.
VII. ГРУПА ЕКСПЕРТІВ КОНКУРСУ
7.1. Для відбору та оцінювання проєктних заявок на участь у Конкурсі формується Група експертів конкурсу із числа визначених профільних експертів, які обираються Організаційним комітетом на конкурсній основі за поданими заявками експертів. Члени Групи експертів можуть здійснювати діяльність на комерційній основі.7.2. Персональний склад Групи експертів конкурсу та розподіл залучених експертів за пріоритетними напрямками затверджується наказом Директора Фонду.7.3. Оцінювання проєктних заявок здійснюється експертами індивідуально за окремими пріоритетними напрямками відповідно до листа оцінювання (Додаток 1 до цього Положення), за шкалою оцінювання від 1 до 10 балів за такими критеріями: - готовність до впровадження/стадія реалізації – критерій оцінює, наскільки бізнес-ідея вже готова до реалізації або на якій стадії вона знаходиться. Враховується наявність бізнес-плану, необхідних ресурсів (фінансів, обладнання, приміщення тощо) та команди. - соціальний ефект/користь для громади, суспільства – визначає, наскільки бізнес-ідея сприятиме розвитку громади чи вирішенню соціальних проблем. Наприклад, створення робочих місць, підтримка вразливих груп населення, екологічні ініціативи або розвиток місцевої економіки.- прозорість і обґрунтованість бюджетних статей – оцінюється деталізація бюджету, реальність та обґрунтованість витрат. Важливо, щоб кошторис був прозорим, логічним та відповідним ринковим цінам. Також враховується співвідношення витрат до потенційної вигоди для бізнесу та громади.- стратегічний розвиток (масштабування/ довгострокові цілі) – важливими є плани на масштабування (проєкти з чітким баченням розвитку на кілька років вперед), вихід на нові ринки, розширення виробництва чи впровадження нових послуг, потенційні виклики та шляхи їх подолання. - актуальність та унікальність бізнес-ідеї – опис унікальності (чіткі конкурентні переваги), аналіз ринку та конкурентів (з доказами попиту), конкретні аргументи, чому саме цей бізнес буде затребуваний, використання унікальних технологій, матеріалів, підходу, новизна у форматі роботи (автоматизація, діджиталізація, екологічність тощо).Максимальна сума балів за одною проєктною заявкою – 50 балів.7.4. Члени Групи експертів з метою захисту персональних даних учасників Конкурсу не мають права розголошувати інформацію щодо учасників та поданих проєктів. VIIІ. КОНКУРСНА КОМІСІЯ КОНКУРСУ
8.1. Конкурсна комісія утворена з метою проведення конкурсного відбору проєктів учасників Конкурсу під час відкритих презентацій (захисту) проєктів. 8.2. Конкурсна комісія формується із не менш ніж трьох осіб із числа представників Фонду та партнерів. 8.3. У своїй діяльності Конкурсна комісія керується цим Положенням та «Політикою Фонду «МХП – Громаді» щодо співпраці з партнерами, грантерами та донорськими організаціями» від 02.01.2022 року.8.4. Основні функції членів Конкурсної комісії:8.4.1. проведення відкритих презентацій (захистів) проєктів та їх оцінювання згідно критеріїв оцінки та системи оцінювання; 8.4.2. підготовка загального рейтингу проєктів учасників, визначення переможців Конкурсу. 8.5. Підготовку всіх необхідних конкурсних матеріалів для роботи Конкурсної комісії здійснює Організаційний комітет Конкурсу. 8.6. Кожен член Конкурсної комісії під час оцінювання діє індивідуально, незалежно, неупереджено, за власним розсудом і на основі своїх експертних знань та навичок. 8.7. Оцінка проєктних заявок проводиться членами Конкурсної комісії за шкалою оцінювання від 1 до 10 балів згідно критеріїв (1 – найнижчий бал, 10 – найвищий бал) і заноситься до відомості оцінювання учасників Конкурсу (згідно форми, наведеної у Додатку 2 до цього Положення). Максимальна сума балів – 50. 8.8. Критерії оцінювання проєктних заявок учасників Конкурсу:- готовність до впровадження/стадія реалізації – критерій оцінює, наскільки бізнес-ідея вже готова до реалізації або на якій стадії вона знаходиться. Враховується наявність бізнес-плану, необхідних ресурсів (фінансів, обладнання, приміщення тощо) та команди. - соціальний ефект/користь для громади, суспільства – визначає, наскільки бізнес-ідея сприятиме розвитку громади чи вирішенню соціальних проблем. Наприклад, створення робочих місць, підтримка вразливих груп населення, екологічні ініціативи або розвиток місцевої економіки.- прозорість і обґрунтованість бюджетних статей – оцінюється деталізація бюджету, реальність та обґрунтованість витрат. Важливо, щоб кошторис був прозорим, логічним та відповідним ринковим цінам. Також враховується співвідношення витрат до потенційної вигоди для бізнесу та громади.- стратегічний розвиток (масштабування/ довгострокові цілі) – важливими є плани на масштабування (проєкти з чітким баченням розвитку на кілька років вперед), вихід на нові ринки, розширення виробництва чи впровадження нових послуг, потенційні виклики та шляхи їх подолання. - актуальність та унікальність бізнес-ідеї – опис унікальності (чіткі конкурентні переваги), аналіз ринку та конкурентів (з доказами попиту), конкретні аргументи, чому саме цей бізнес буде затребуваний, використання унікальних технологій, матеріалів, підходу, новизна у форматі роботи (автоматизація, діджиталізація, екологічність тощо).8.9. При рівній кількості балів перевага надається бізнес-ідеям з урахуванням п.3.3. Положення «Про проведення конкурсу бізнес-ідей «Роби своє».8.10. Результати оцінювання проєктів Конкурсної комісії оформлюються Протоколом, який підписується всіма членами Конкурсної комісії. 8.11. Члени Конкурсної комісії, з метою захисту майнових і немайнових інтересів учасників Конкурсу не мають права розголошувати інформацію щодо учасників та змісту поданих проєктів. 8.12. Рішення Конкурсної комісії не коментуються та не підлягають оскарженню. 8.13. Причини, з яких проєкт не визначений переможцем, учасникам не повідомляються, а подані на Конкурс матеріали не повертаються. 8.14. Організаційний комітет та Конкурсна комісія не відшкодовує учасникам Конкурсу ніяких збитків, пов'язаних з невизнанням окремих учасників переможцями, в тому числі і у зв'язку з невідповідністю проєктної заявки встановленим критеріям.
ІХ. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ, ОЦІНЮВАННЯ БІЗНЕС-ІДЕЙ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ
8.1. Конкурс проводиться в ІІ етапи: І етап:- оголошення про початок Конкурсу, умови його проведення і термін прийняття бізнес-ідей для участі;- навчання Учасників конкурсу за освітнім курсом «Шлях підприємця»;- перегляд курсу «Шлях підприємця» та проходження тестування, за результатами якого учасники отримують Сертифікат про звершення курсу.ІІ етап:- подання заявки за встановленою формою, відповідно до Додатка №3 та Додатка №4. Окрім заявки, обов’язковим є надання сертифіката про завершення курсу «Шлях підприємця», який є додатком до поданих документів;- оцінювання бізнес-ідей та визначення переможців;- навчання переможців Конкурсу за навчальним модулем, який буде складається з онлайн-курсу (за темами: «Самостійне ведення ФОП для підприємців» та «Практичний маркетинг у підприємництві»).- реалізація бізнес-ідей.8.2. На першому етапі Оргкомітет відповідно до умов цього Положення:-забезпечує розміщення в соціальних мережах та на офіційних веб-сайтах організатора Конкурсу, партнерів, а також у засобах масової інформації оголошення про початок Конкурсу, умови його проведення і термін прийняття бізнес-ідей на участь;- проводить інформаційну кампанію щодо популяризації Конкурсу;- запускає реєстрацію на участь у Конкурсі;- організовує вільний доступ для учасників до освітнього курсу;- здійснює прийом бізнес-ідей.8.3. На другому етапі Оргкомітет:- отримує та перевіряє на комплектність бізнес-ідеї Учасників Конкурсу;- кожні 2 тижні, по мірі надходження заявок, направляє проєктні заявки на розгляд Групи експертів для оцінювання згідно встановлених критеріїв;- узагальнює висновки Групи експертів щодо проєктних заявок учасників Конкурсу та подає їх у вигляді рейтингових списків на розгляд Конкурсною комісією;- організовує захист проєктів учасниками Конкурсу у форматі відкритої презентації за рейтинговим списком, із можливістю долучення Конкурсної комісії; - забезпечує фінальне оцінювання проєктів, виставлення балів, фінальних коментарів та прийняття рішення Конкурсною комісією; - на підставі відповідного рішення Конкурсна комісія затверджує перелік проєктів, які визначені переможцями конкурсного відбору;- протягом 5 робочих днів після засідання Конкурсної комісії та підписання Протоколу надсилає письмове повідомлення Переможцям про перемогу в конкурсі та зазначає подальші кроки;- публікує результати Конкурсу на офіційному сайті, в соціальних мережах та у засобах масової інформації.- організовує інформаційну зустріч з переможцями Конкурсу; - здійснює моніторинг реалізації проєктів грантоотримувачами Конкурсу.8.4. Для участі в Конкурсі всі зацікавлені особи подають:8.4.1. заявку на участь у Конкурсі «Роби своє» (згідно додатків 3 та 4 до даного Положення). Окрім заявки, обов’язковим є надання сертифіката про завершення курсу, який є додатком до поданих документів. Усі матеріали повинні бути заповнені коректно та у повному обсязі відповідно до вимог конкурсу. Заявка заповнюється відповідями на всі запитання онлайн українською мовою за посиланням: https://doyourbusiness.com.ua/form; 8.4.2. бізнес-ідея (Аплікаційний пакет згідно додатку 4 до даного Положення ):  обсягом не більше 8 сторінок друкованого тексту формату А4,  шрифт основного тексту - Times New Roman,  розмір шрифту (кегель) - 12,  відстань між рядками - полуторний,  поля тексту: зверху - 2 см; знизу - 2 см; ліворуч - 3,0 см; праворуч - 1,0 см).8.4.3. аплікаційний пакет, який подається на конкурсний відбір бізнес-ідея обов'язково має відповідати таким критеріям:  поданий у граничні терміни в електронному вигляді;  поданий у повному комплекті згідно із вимогами, передбаченими умовами конкурсного відбору визначеними відповідно до Положення;  суть бізнес-ідеї відповідає встановленим пріоритетам (напрямам) конкурсного відбору бізнес-ідей;  кошторис відповідає меті, цілям та завданням бізнес-ідеї;  викладений українською мовою, а в разі наявності документів викладених іноземними мовами, має містити переклад таких документів на українську мову, що завірені належним чином.8.4.4. додатково надаються( на вимогу Оргкомітету):  копія першої, другої, третьої сторінки паспорту та сторінки із позначкою місця постійного проживання (для фізичних осіб); копія картки платника податків (ідентифікаційний код) (для фізичних осіб); довідка про тимчасове місце проживання (для внутрішньо переміщених осіб); копії документів, що підтверджують статус учасника бойових дій, або ветерана (посвідчення УБД); виписка із ЄДРПОУ ( для зареєстрованих суб’єктів господарювання) статут приватного підприємства/організації ; фотографії (за наявності); листи-підтримки (за наявності).За повноту і достовірність відомостей в поданих на Конкурс документах відповідає Учасник Конкурсу.8.5. Оцінювання бізнес-ідей здійснюється в два етапи:8.5.1 - на першому етапі здійснюється оцінювання бізнес-ідей Групою експертів згідно встановлених критеріїв у п.п.7.3. цього Положення за шкалою оцінювання від 1 до 10 балів (1– найнижчий бал, 10 – найвищий бал) і заносяться до відомості оцінювання Учасників Конкурсу (за формою, наведеною у Додатку 1 до даного Положення), на підставі якої формується їх рейтинг; - на другому етапі бізнес-ідеї оцінюються Конкурсною комісією (не менше 3 осіб). із можливістю долучення, під час відкритих презентацій (захисту) проєктів за рейтинговим списком. Кожна бізнес-ідея оцінюється в межах 50 балів згідно визначених критеріїв (за формою, наведеною у Додатку 2 до даного Положення). - підсумкова оцінка складається з балів отриманих в межах оцінювання бізнес-ідей на першому і другому етапах шляхом їх додавання. За підсумковими оцінками формується рейтинговий список проєктів конкурсного відбору.8.5.2. фондом здійснюється комплаєнс-перевірка учасників конкурсу із найвищим рейтингом.8.6. Переможцями конкурсного відбору визнаються Учасники, бізнес-ідеї яких отримали найвищій рейтинг за результатами бального оцінювання Конкурсною комісією та пройшли комплаєнс-перевірку.8.7. В триденний термін після оголошення переможців з ними проводиться інформаційна зустріч (допустимим є онлайн формат). 8.8. Пакет документів надсилаються Переможцями Конкурсу на електронну адресу au.moc.phm%40ssenisubruoyod або на поштову адресу: 18001, м. Черкаси, вул. Смілянська, б.46 з позначкою «Конкурс бізнес-ідей «Роби своє».8.9. Переможці, які не були зареєстровані як суб`єкти господарської діяльності, протягом 14 днів з дати отримання повідомлення про перемогу в Конкурсі, здійснюють державну реєстрацію господарюючого суб`єкта згідно з тією організаційно-правовою формою, що зазначена у бізнес-ідеї, та відкривають розрахунковий рахунок в банку для перерахування мікрогранту.8.10. Переможці Конкурсу отримують мікрогранти на реалізацію поданих бізнес-ідей та зобов`язуються забезпечити цільове використання коштів мікрогранту, а також їх повну реалізацію з подальшим веденням підприємницької діяльності за поданою на конкурс бізнес-ідеєю строком не менш ніж 1 рік.
Х ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
9.1. Протокол засідання Конкурсної комісії є підставою для укладання Договору між Фондом та Учасником-переможцем, в якому зазначаються розмір та порядок надання мікрогранту.9.2. Фонд Конкурсу становить 11,5 млн. грн. (із врахуванням податків та зборів), які в повному обсязі будуть виділені на організацію конкурсу та фінансування відібраних бізнес-ідей. 9.3. Один переможець Конкурсу може отримати фінансування на реалізацію своєї бізнес-ідеї у розмірі від 50 000 грн та не більш ніж 100 тис. грн. на одну бізнес-ідею. 9.4. Фонд гарантує сплату податків та зборів поза сумою виділеною на реалізацію бізнес-ідеї відповідно до вимог чинного законодавства.
ХІ. ПОРЯДОК НАДАННЯ МІКРОГРАНТУ ТА ЗВІТУВАННЯ ПО ВИКОРИСТАНЮ МІКРОГРАНТУ
10.1. Реалізація бізнес-ідей, які стали переможцями Конкурсу та виплата мікрогрантів переможцям здійснюється на підставі укладеного Договору між Фондом та Грантоотримувачем. 10.2. Невід’ємною частиною Договору є Фінансовий звіт про використання суми гранту (Додаток до договору), який оформляється Грантоотримувачем після реалізації бізнес-ідеї та перевіряється Фондом за підтверджуючими документами, які має надати Грантоотримувач.10.3. Мікрогрант наданий для реалізації бізнес-ідеї використовується виключно на цілі, відповідно до строків, обсягів і статей витрат, які визначені Договором та додатками до нього.Мікрогрант може бути використано на придбання обладнання, матеріалів та послуг для реалізації бізнес-ідеї. Мікрогрант не може бути використано на виплату заробітної плати та пов’язаних із нею податків та зборів, обслуговування банківського рахунку, орендну плату за приміщення, логістичні послуги.10.4. Приклади прийнятних витрат за рахунок мікрогранту: придбання матеріалів, обладнання та інших засобів для вирощування, переробки і зберігання сільскогосподарської продукції; закупівля генераторів та силової техніки для обробітку невеликих масивів землі (мотоблоки, культиватори тощо); обладнання приміщень для зберігання і переробки харчових продуктів; встановлення виробничих ліній; встановлення та облаштування теплиць; інше обладнання для розвитку бізнесу у відповідній сфері.10.5. Неприйнятні витрати за рахунок мікрогранту: придбання харчових продуктів для споживання; придбання продукції та обладнання для передачі в якості благодійної чи гуманітарної допомоги; виплата заробітної плати та пов’язаних із нею податків та зборів; обслуговування банківського рахунку; оренда рухомого та нерухомого майна; логістику чи транспортні витрати. 10.6. Мікрогрант виплачується Фондом виключно в безготівковій формі на розрахунковий рахунок Переможця Конкурсу на підставі Договору.10.7. Для укладення Договору та виплати мікрогранту Переможці Конкурсу повинні надати всі необхідні документи по запиту Оргкомітету, а саме:- виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;- витяг з реєстру платників Єдиного податку (за наявності);- копія паспорту громадянина України (1, 2 сторінка та місце реєстрації)*;- копія індивідуального податкового номеру;- довідка про тимчасове місце проживання (для внутрішньо переміщених осіб):- реквізити розрахункового рахунку за стандартом IBAN (International Bank Account Number);- надання копії наказу та/або протоколу про призначення керівника (надається для підтвердження повноважень директора на підписання договору);надання копії статуту юридичні особи - суб’єкти господарювання(на вимогу Оргкомітету);- копії документів, що підтверджують статус учасника бойових дій, або ветерана (посвідчення УБД)- довідка з банку про відсутність заборгованості за кредитами (на вимогу Оргкомітету).10.8. Обов’язковою умовою для отримання мікрогранту для фізичних осіб - громадян України – переможців Конкурсу є здійснення державної реєстрації підприємницької діяльності а саме у Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Івано-Франківській, Київській, Львівській, Полтавській, Сумській, Тернопільській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській областях та м. Києві протягом 14 днів з дати отримання повідомлення про перемогу у конкурсі.10.9. Ненадання вказаних у пункті 10.5. цього розділу Положення документів (відомостей) є підставою для втрати статусу Переможця та відмови в укладенні Договору. Конкурсна комісія протягом 3 днів з моменту підписання Протоколу Засідання Конкурсної комісії щодо виключення зі списку Переможців визначає наступного за рейтингом Переможця (на заміну учасника, яка втратив статус переможця).Переможець, що визначений Конкурсною комісією на заміну, має невідкладно надати перелік документів, зазначених у пункті 10.5. даного розділу Положення, з метою укладення з ним Договору та надання мікрогранту.10.10. Для підтвердженням цільового використання коштів та успішної реалізації бізнес-ідеї, Грантоотримувач у терміни, що визначені Договором, формує та надає Фонду фінансовий звіт (за встановленою формою) з належним чином завіреними копіями документів первинного бухгалтерського обліку.Фінальний звіт включає належним чином завірені копії: - банківську виписку про рух коштів мікрогранту на рахунку; первинних документів, які підтверджують фактично понесені витрати, та інших документів, що розкривають, деталізують та конкретизують зміст господарських операцій, зазначених у первинних документах, а також підтверджують зв’язок господарських операцій із результатами реалізації проєкту. * у випадку ІD-карти
Не надання Грантоотримувачем фінального звіту за встановленою формою та відповідно до встановлених вимог, є істотним порушенням умов Договору та підставою для його розірвання в односторонньому порядку. В такому разі Грантоотримувач зобов’язується повернути отримані кошти мікрогранту для реалізації проєкту у строки встановлені Договором.10.11. Грантоотримувач відповідальний за цільове та ефективне використання мікрогранту, ведення обліку витрат, спрямованих на реалізацію бізнес-ідеї, та їх відображення в обліку на підставі належним чином оформлених первинних документів.10.12. Грантоотримувач самостійно несе відповідальність по зобов’язанням перед третіми особами, які виникли в ході реалізації бізнес-ідеї.10.13. Будь-які зміни до загального обсягу витрат в межах кожної з основних категорій витрат, передбачених діючим кошторисом бізнес-ідеї, підлягають затвердженню Фондом. Про заплановані зміни до кошторису, Переможець зобов’язаний повідомити Фонд протягом 3 днів, надати Фонду на затвердження зміни до кошторису та запит (Лист-звернення щодо зміни статті витрат) на перерозподіл коштів, в якому деталізувати статті витрат, що підлягають зміні (перерахуванню) та вказати скориговані показники кожної зі статей витрат основних категорій витрат, що зазнали чи зазнають змін.10.14. Реалізація бізнес-ідеї має бути завершена не пізніше 30 листопада 2025 року та не підлягає перенесенню реалізації на наступний рік. У разі недотримання термінів реалізації бізнес-ідеї Фонд залишає за собою право вимагати повернення грантових коштів або частину невикористаних коштів мікрогранту.10.15. Фонд «МХП-Громаді», який визнається податковим агентом при виплаті суми мікрогранту відповідно до пункту 9.3 Положення, зобов’язується сплатити всі відповідні податки та збори у розмірі та строках відповідно до вимог чинного законодавства України.
ХІІ. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ВПРОВАДЖЕННЯ БІЗНЕС-ІДЕЇ
11.1. Моніторинг реалізації бізнес-ідей передбачає аналіз ефективності використання отриманого переможцями конкурсу мікрогранту, шляхів досягнення поставленої мети, завдань, напрямів та інших результативних показників.11.2. Основними завданнями моніторингу є:- системне спостереження за виконанням (реалізацією) запланованих дій згідно бізнес-ідеї;- збір інформації про хід реалізації бізнес-ідей;- запобігання нецільовому використанню мікрогранту;- визначення релевантності реалізованих бізнес-ідей.11.3. Моніторинг проводиться шляхом:- збору даних методами опитування, спостереження, інтерв’ю- аналізу отриманих документацій в т.ч. первинних бухгалтерських документів.11.4. Критерії здійснення моніторингу:11.4.1.Моніторинг реалізації бізнес-ідей здійснюється працівниками Фонду відповідно до попереднього погодження з Грантоотримувачем. На основі моніторингу визначаються причини неефективного чи недостатньо ефективного використання мікрогранту та відповідність зазначеним термінам. Пропонуються заходи, необхідні для поліпшення ситуації щодо належного впровадження бізнес-ідей.11.5. Моніторинг реалізації бізнес-ідей, проводиться за економічними та соціальними показниками.Економічні:- досягнення економічної ефективності, що зазначена в бізнес-ідеї;- кількість новостворених робочих місць- релевантність фінансових надходженнь до місцевого бюджету -відповідність результативних/фінансових показників реалізації бізнес-ідеї, запланованим результативним показникамСоціальні:- досягнення в результаті реалізації бізнес-ідеї, соціальних цілей і завдань- рівень задоволеності кінцевого споживача (NPS) в т.ч. соціальної мети бізнес-ідеї- охоплена ЦА (наскільки збільшено).11.6. Результати моніторингу:11.6.1. Працівники Фонду у місячний термін, після реалізації проєкту, готують загальний фінансовий звіт висновки за результатами моніторингу 11.7. Працівники Фонду мають право проводити необхідну перевірку Грантоотримувача з метою перевірки цільового використання коштів, які були витрачені відповідно до поданої бізнес-ідеї, положення конкурсу, умов Договору та відповідно чинного законодавства.11.8. Фонд здійснює контроль за досягненням заявлених очікуваних результатів бізнес-ідеї та цільовим використанням коштів, в тому числі проводить постійний моніторинг реалізації бізнес-ідей.З метою проведення моніторингу результатів проєкту, Фонд протягом 3 (трьох) років від дати підписання Фінансового звіту має право звертатися до Грантоотримувача з запитом на інформацію про фінансовий стан та розвиток бізнес-ідеї.
XIIІ. ПОВЕРНЕННЯ КОШТІВ У РАЗІ НЕВИКОНАННЯ УМОВ ДОГОВОРУ
12. Припинення дії Договору.12.1. Фонд має право у будь-який час припинити дію Договору, повністю або частково, шляхом письмового повідомлення переможця конкурсу. Фонд має право припинити Договір у випадках відповідно до п. 10.8. п.10.9. та у таких випадках: - якщо встановлено, що переможець конкурсу не дотримується положень та умов Договору;- за згодою з переможцем конкурсу. У цьому випадку сторони погоджують між собою умови припинення дії Договору, включаючи дату набуття чинності такого припинення, а також, у випадку часткового припинення - ту частку фінансової допомоги, надання якої припиняється;- якщо встановлено, що продовження фінансування у повному чи частковому обсязі не відповідає інтересам Фонду або суперечить чинному законодавству;- грантоотримувач повідомляє про припинення дії Договору листом, що його надсилає до Фонду. 12.1.1. Фонд має право після повідомлення Грантоотримувача призупинити або припинити дію Договору повністю або частково в односторонньому порядку.12.1.2. Якщо ситуація, що призвела до призупинення Договору, триває понад 30 днів, Фонд може в одноосібному порядку припинити дію Договору шляхом письмового повідомлення Грантоотримувача та скасувати ту частку фінансової допомоги, яку не було виплачено чи яка не стала предметом безвідкличних зобов’язань перед третіми сторонами.12.2. Повернення коштів.12.2.1. Фонд має право вимагати від Грантоотримувача повернення коштів у повному обсязі, у випадку встановлення нецільового ви користання мікрогранту12.2.2. Протягом 30 днів від дати, коли набирає сили припинення дії Договору, Грантоотримувач має повернути всі надані кошти Фондом.12.3. Право звернутися до суду.Якщо Грантоотримувач вчасно не подає звітів, не підтвердив цільове використання коштів, не відповідає на зауваження та звернення у письмовій формі протягом 3 місяців, Фонд має право звернутись до суду за врегулюванням ситуації у встановленому законодавством порядку.
ХІV. КОНТАКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО КОМІТЕТУ КОНКУРСУ
Адреса (для надсилання оригіналів проектних документів):18001, м. Черкаси, вул. Смілянська, б.46 з позначкою Конкурс бізнес-ідей «Роби своє» Електронні адреси: au.moc.phm%40ssenisubruoyod Контактна особа: Березань Світлана, координатор Конкурсу, менеджер Відділу національних проєктів Фонду «МХП-Громаді» Телефон: +38 066-522-10-66 Додаток № 1 до Положення щодо проведення конкурсу бізнес-ідей «Роби своє »
*До уваги: під час оцінювання враховуйте інформацію, що міститься у Положеннях про Конкурс та про Конкурсний комітет.Після оцінки бізнес-ідеї учасника, наведіть короткий коментар щодо кожної бізнес-ідеї та рейтинг ініціатив.


ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯбізнес-ідей, що надійшли на конкурс «Роби своє »
№ з/п Назва ідеї / заявник, місце реалізації бізнес-ідеї Критерії оцінки Результати оцінювання Готовність до впровадження/стадія реалізації Соціальний ефект /користь для громади, суспільства прозорість і обгрунтованість бюджетних статтей Стратегічний розвиток (масштабування / довгострокові цілі) Актуальність та унікальність бізнес-ідеї Загальна сума балів Коментарі Рейтинговапозиція Шкала оцінювання від 1 до10 балів від 1 до10 балів від 1 до 10 балів від 1 до 10 балів від 1 до10 балів 1 2 3 4 5


Член Групи експертів _____________________ ____________________________ (підпис) (Прізвище та ініціали)






Додаток № 2 до Положення щодо проведення конкурсу бізнес-ідей «Роби своє »
*До уваги: під час оцінювання враховуйте інформацію, що міститься у Положенні про Конкурс.Після оцінки бізнес-ідеї учасника, наведіть короткий коментар щодо кожної бізнес-ідеї та рейтинг ініціатив.


ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯбізнес-ідей, що надійшли на конкурс «Роби своє »
№ з/п Назва ідеї / заявник, місце реалізації бізнес-ідеї Критерії оцінки Результати оцінювання Готовність до впровадження/стадія реалізації Соціальний ефект /користь для громади, суспільства прозорість і обгрунтованість бюджетних статтей Стратегічний розвиток (масштабування / довгострокові цілі) Актуальність та унікальність бізнес-ідеї Загальна сума балів Коментарі Рейтинговапозиція Шкала оцінювання від 1 до10 балів від 1 до10 балів від 1 до 10 балів від 1 до 10 балів від 1 до10 балів 1 2 3 4 5


Член Конкурсної комісії _____________________ ____________________________ (підпис) (Прізвище та ініціали)
Додаток №3до Положення щодо проведення конкурсу бізнес-ідей «Роби своє »ЗАЯВКАНА УЧАСТЬ У КОНКУРСІ «РОБИ СВОЄ »(РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА ПОДАВАЧА БІЗНЕС-ІДЕЇ)Назва бізнес-ідеї ПІБ заявника (або назва юридичної особи ) Організаційно-правова форма заявника (громадянин без статусу підприємця, ФОП, підприємство) Категорія заявника (вкажіть відповідну категорію) □ ветерани війни;□ члени сімей ветеранів;□ члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни;□ члени сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;□ військовослужбовці;□ члени сімей військовослужбовцівІдентифікаційний номер особи або ЄДРПОУ Адреса проживання заявника або юридична адреса організації (вказується реальна адреса, за якою можна контактувати із заявником) Контактний телефон Контактний е-mail: Сайт або сторінка у соціальній мережі (у разі наявності) Загальний бюджет проекту, грн. Очікуване співфінансування (власний внесок), грн. Очікуване фінансування за рахунок мікрогранту, грн. Термін реалізації, місяців Безпосереднє місце реалізації проекту(населений пункт, район, область) Вид діяльності (виробництво; торгівля; надання послуг) Комерційна мета (започаткування власного бізнесу; масштабування вже існуючого бізнесу; зміна напрямку вже існуючого бізнесу,,релокація бізнесу) Кількість робочих місць, що буде створена (якщо планується) Заповнюючи та надсилаючи дану заявку на участь в Конкурсі виражаю свою згоду з умовами Конкурсу, що зазначені організатором та зобов’язуюсь виконувати вимоги Положення про проведення конкурсу та інші вимоги які викладені у Партнерській політиці Фонду, що випливають із моєї участі в Конкурсі.
«___» ______ 2025 р. ________________ ______________________ (підпис) ( ПІБ )
Додаток №4до Положення щодо проведення конкурсу бізнес-ідей «Роби своє »
Аплікаційна форма бізнес-ідеї«_____________назва ______________»
1. Інформація про бізнес (коротко опишіть сферу діяльності, основні види продукції/послуг, цільова аудиторія, географія діяльності (локальний, регіональний, національний або міжнародний рівень), поточна кількість працівників, рік заснування до 500 слів)





2. Анотація до бізнес-ідеї (коротко опишіть свій досвід (освіта, попередній досвід роботи), вкажіть бізнес-ідею та її обґрунтування, короткий аналіз ринку, опишіть мету здійснення підприємницької діяльності, які види діяльності будуть здійснюватися, чи передбачаються інноваційні підходи та технології, яке обладнання і т.д., до 500 слів)





3. Опис продукту/послуги, яку передбачається розробити/впровадити (опишіть види продукції (товари, роботи, послуги), що пропонуються споживачам: назва, якісні характеристики, призначення та сфера застосування, основні особливості продукції, конкурентні переваги та недоліки продукції, її доцільність на ринку, до 300 слів)





4. Наявні ресурси. Таблиця 1№ Наявні ресурси1 2 3

5. Опис стадій технологічного процесу (для виробництва зазначити структуру виробничих процесів, технології та устаткування, виробничі потужності та планові обсяги виробництва, особливості поставок сировини, транспортування та складування, управління запасами, системи контролю за якістю; для надання послуг зазначити план організації надання послуг, технології, обладнання і т.д. Потребу в дозволах та ліцензіях.)




6. Очікувані результати проєкту Економічна ефективність. ( Чи виявиться реалізація проекту економічним поштовхом для галузевого розвитку, формування та діяльності механізмів соціально- економічної самодостатності місцевої територіальної громади (регіону); якщо так, надати відповідне обґрунтування





Яким чином впровадження бізнес-ідеї вплине на формування та розвиток джерел надходжень до місцевого бюджету (бажано обґрунтувати фінансовий прогноз таких надходжень);





7. КошторисЩо Ви плануєте закупити за грантові кошти (від 50 000 до 100 000 грн., з посиланням на аналогічні найменування в інтернет-ресурсах)? Таблиця 2№ Стаття / обладнання Одиниця Кількість Ціна на одиницю., грн. Витрати, грн. = кількість * витрати на одиницю1 2 3 4 5 6 Всього Посилання на інтернет-ресурси: __________________________________________________________________
Що Ви плануєте закупити за власний внесок? Таблиця 3№ Стаття / обладнання Одиниця Кількість Ціна на одиницю, грн. Витрати, грн. = кількість * витрати на одиницю1 2 3 4
Всього
8. Яку Експертну підтримку від МХП Ви б хотіли отримати? □ Технологічна експертиза□ Технічна експертиза□ Логістична експертиза□ Операційна експертиза□ Фінансова експертиза□ Організація ланцюга закупок□ Сертифікація за стандартами□ Маркетинг і трейд-маркетинг□ Інше (опишіть):__________________________________________________________________
9. Календарний план діяльності (на 5 міс.) Визначте основні етапи, які необхідно здійснити протягом 6 місяців для реалізації Вашої бізнес-ідеї. Місяць Опишіть, які ресурси та дії необхідні для здійснення цього етапу Очікувані результати
1 2 3 4 5 1 2 3 4 Таблиця 4
10. Вкажіть, які ризики можуть виникнути в процесі реалізації Вашої бізнес-ідеї, ступінь ймовірності, способи подолання (запобігання). (У цьому розділі слід проаналізувати основні ризики проекту, як внутрішні, так і зовнішні, пояснивши, яким чином ці ризики можуть бути мінімізовані. Також потрібно оцінити ступінь ймовірності кожного з перерахованих ризиків, використовуючи при цьому шкалу з градацією «високий», «середній» та «низький» (за необхідності додайте потрібні рядки).
Таблиця 5 Опис ризиків Ймовірність:Низька,середня, висока Вплив на бізнес:Низький, середній високий Способи подолання або зменшення негативного впливуВнутрішні Зовнішні
11. Чи є у вас досвід реалізації подібних проектів? (якщо так, коротко опишіть).

12. Сталість бізнес-ідеї (як ви вбачаєте подальший розвиток власного бізнесу).



13. Кількість створених робочих місць, якщо такі є.

Заповнюючи та надсилаючи дану бізнес – ідею, виражаю свою згоду з умовами Конкурсу, що зазначені організатором та зобов’язуюсь виконувати вимоги Положення про проведення конкурсу та інші вимоги які викладені у Партнерській політиці Фонду, що випливають із моєї участі в Конкурсі.
«___» _________ 2025 р. _____________ ____________________ (підпис) (ПІБ)

завантажити додатки

ЗВ'ЯЗАТИСЬ!

ЗВ'ЯЖІТЬСЯ З НАМИ, ЯКЩО ВАМ ПОТРІБНА ДОПОМОГА!

Якщо вам не зрозумілі правила подачі заявки, критерії відбору або умови конкурсу, зв’яжіться з нами будь-яким зручним способом.

Ви можете зателефонувати нам, написати нам електронною поштою або у соціальних мережах.

СЛІДКУЙ ЗА НАМИ: ㅤFACEBOOKㅤ YOUTUBE ㅤINSTAGRAM

  • ТЕЛЕФОН

    8 (066) 522-10-66

  • E-MAIL

    au.moc.phm%40ssenisubruoyod





Положення про проведення конкурсу "Роби своє"